väntan

hallå, kände att jag behöver skriva av mig nu igen. så bra för er va?
såklart.

ahwell..
Jag i hela mitt liv velat vara ett steg framför där jag befinner mig vare sig det handat om (iofs 20 steg) framåt på vägen hem från skolan eller träningen när jag var yngre eller om det är att jag velat göra något nu nu nu och inte om en vecka, eller imorgon. Jag vill så mycket och jag känner alltid att jag borde ligga ett steg före alla andra, för att hinna. Jag förstår inte att jag nojar över tiden redan nu. Jag är 20 år. Jag HAR hela livet framför mig, det här måste jag påminna mig om nästan varje dag. Jag vill resa. Jag vill studera. Jag vill jobba. Jag vill tjäna pengar. Jag vill älska. Jag vill gifta mig. Jag vill skaffa barn. Det sista trodde jag aldrig att jag skulle vilja, jag har alltid tänkt mig att jag inte skulle våga skaffa barn bara för att det skulle göra så ont.. men nu finns det ingenting som kan stoppa mig (om det inte är något fysiskt såklart) jag VILL ha barn. Kanske inte nu. Fast ändå nu. Jag vill göra alllllt nu. Jag vågar inte vänta och se, vänta på att allt ska lösa sig, bli som jag vill. Jag vill ha gjort allt redan. Men ändå inte. Jag vill ju uppleva det. Jag vill leva mitt liv men jag önskar att jag vore 30 om en vecka och, om jag har tur, ha betat av i alla fall halva listan.
but HEY! this is the way I've always been. Don't know why. This is just who I am. Now.



Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0