Jag ska aldrig mer äta tonfisk

hejhej
jag har precis tittat på "det levande söderhavet" del 6 av 6 av en serie på ettan (det går att se avsnittet i en vecka) och jag har grinat ihjäl mig. Jag vet att jag bryr mig om djur mer än människor
typ om en människa i afrika dör så tänker jag "so what?" vi är för många ändå.
(JAG VET, skjut mig för att jag sa det. Jag dör hellre än att världen går under för att VI, människorna, har förstört den.)
Men när jag tittar på TV om FISKAR som dör, blir instängda i ett nät, 7000 av dom, ingen möjlighet att ta sig ut och det bara blir mindre o mindre tills de ger upp och dör, då börjar jag grina. Jag ska aldrig mer äta tonfisk.
jag vill egentligen inte äta kött heller men det är för gott. Ja hej på dig också dubbelmoral. Men tonfisk kan jag faktiskt stå över.



Sen ingick det lite om hajar i det här programmet. Jag är rädd för hajar, jag kan inte se sharks utan att gå ifrån TVn av nervositet.. men när jag ser ett hjälplöst djur som har fastnat i ett nät eller ÄNNU VÄRRE, när fiskarna tar upp hajen, skär av fenorna, och kastar i den i vattnet igen. Hjärtlösa ras, människor.



Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0