mardrömmar i uppblåsbar säng

hallå, god morgon.
natten var bra, jag har sovit gott men mellan halv sex och nio ungefär så har jag drömt den värsta mardrömmen på flera år.
Jag grinade flera gånger i drömmen och jag kommer ihåg den klockrent eftersom mamma väckte mig mitt i upplösningen.

Början minns jag inte, men ja var i alla fall .. hm, inte besatt, men jagad av ett spöke.
i flera dagar hade det förföljt mig (det var en hon) och nu skulle vi ha en "fest" för att driva bort henne.
Vissa som kom på festen visste inte om att det inte var en fest utan dom trodde det var helt vanligt så jag sa typ "I hate to break it to you.. men... " och så, inte alla trodde mig.

Den första gästen på "Festen" var jossan, min granne här hemma.
jag satt i min soffa hemma och väntade på gästerna och så plingar det på dörren. jag går dit och där står ingen, anden har redan förstått att vi är här, alltså. jag kan höra andetag. Jag var dessutom fortfarande själv så jag var vettskrämd.
2 sekunder senare kommer jossa bakom hörnet och jag vill inte öppna dörren för då kommer anden in. men jossa sliter upp dörren och in kommer dom båda två.
jag var helt förtvivlad och sprang runt o viftade med båda armarna hur länge som hellst. (för att slå ihjäl den) jag tog inte emot de nya gästerna men de rullade in ändå.
Jag blev jättearg på nuzze för att hon ställde sig ivägen för solskenet och gjorde skuggor (jag tänkte mig att anden kanske hade en skugga, såjag kunde se vart jag skulle slå).
Lenne va där och var dryg, skämtade om allting och jag blev så arg för hon trodde mig inte. Tillslut kom vi på att vi kan testa anden i glaset, för vi visste ju inte ens varför den här anden var efter mig.
Ingen ville göra det med mig, dock, ingen trodde på mig. Förutom Sofia.
Precis när vi satte oss ner och hade tänt ljuset och jag hade ställt en fråga i glaset (det ger otur att berätta vad man frågar) ... så väcker mamma mig.

Jag var vettskrämd, sådär som man inte vet vart man ska ta vägen men man vet att man inte heller är i fara. så jag lugnade ner mig en stund.. och nu ligger jag här o undrar om bella äter upp huset eller itne.
gtg!
puss

Kommentarer
Postat av: Lenne dne dryga

Underbart anki (;

2009-11-08 @ 12:37:30

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0