funderingar

hallå,
jag uppdaterar mycket idag, men de är bara för att jag är surig, då behöver jag skriva.. eller göra nånting och eftersom jag väntar på fredrik just nu finns de inte så mycket jag kan göra. siter ohc lyssnar på augustana - boston, VÄRLDENS GRYMMASTE LÅT, förövrigt. öhm, den finns under kategorin "musik" om ni vill lyssna.

De va inte ens det jag ville skriva om, igår när jag satt på bussen började jag fundera lite över att jag har varit så glad på sisone, det borde ha märkts, eller ja, det har märkts och så funderade jag på mina vänner, att det är flera stycken som sagt hur glada dom är för min skull, ni är ju helt underbara allihopa, "du förtjänar det här" har jag hört .. och då funderar jag på varför, men det har inte heller till saken att göra.
Det jag kom på är de negativa ansikten som finns, de som inte kan glädjas för andra, nej inte ens sina vänner?
Vad är det för människor?
javisst kan man vara svartsjuk, och tillochmed lite sur "Varför fick hon det där jobbet, men inte jag?", som exempel. men man visar väl inte det här för kompisen? Man gläds väl med den personen då istället? Eller? Har jag fel?
Det är jobbigt om man inte kan berätta för en vän för att man vet redan innan hur reaktionen kommer bli, inte "ÅH! GRATTIS TILL JOBBET!" utan "okej, grattis" ..

Öhm, nu rullar mina tankar i massa olika banor hit och dit, men jag tänkte i alla fall nämna NÅGRA av mina vänner som jag är stolt över och varför.
Jag är stolt över alla mina vänner, över allt dom gör (ja.. okej kanske inte ALLT, det beror ju faktiskt på vad vi pratar om nu, hihi)

Anna - Jag är stolt över dig för att du vågade ta steget, att åka till ett land på andra sidan av atlanten, att våga kliva på planet, att lämna sin familj, sina vänner och sitt liv, trycka på paus i ett år (för jag slår vad om att det inte kommer vara någon större skillnad när du kommer hem igen) Du är och har varit sedan högstadiet, en av de vänner som jag har sett upp till mest till och det här är bara ännu ett steg upp för trappan!

Sofia - Jag är stolt över dig för att du tar dig igenom allting, du har dina "värre" perioder, men du lyckas alltid på något sätt komma ur allting, duär alltid en snäll vän som lyssnar. Jag är stolt över dig för att du lyssnar på rätt saker, inte allt skit som går runt, utan alla bra ord. Ta till dig dom, för det förtjänar du! Jag är stolt över dig för att du åkte till spanien (om än bara i en vecka), att du tog det steget och försökte! du är grym.

Sofie - Jag är stolt över dig för att du ALLTID, på något jävla sätt, hittar ett jobb, hittar ett sätt att skaffa pengar, hittar en lösning på saker.. du är en fyndig filur.

och vet ni mer?
jag är stolt över mig själv för att jag vågade flytta till västerås, en helt ny stad med helt nya människor och ett helt nytt mål.

Så puss på er allihopa och var stolta över era vänner!

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0