30 Mars 2009

hej & god morgon!
Vet ni? om exakt 2 månader fyller jag år!
höhö.. fattar verkligen inte att tiden går så fort!? den bara springer iväg verkligen, är det ingen annan som känner så?
i vanliga fall brukar det kännas som en evighet mellan nyår och min födelsedag men inte nu.. hmm..

aja. Det finns mkt att berätta om eller.. ja.. För er som inte är intresserade av mina hundar eller att läsa om skit så kan ni ju sluta läsa nu.
Det är nämligen såhär att tintin är inte här. Nej han är inte död, i alla fall.. Även om jag trodde det i natt..
Igår var mamma och pappa hos uppfödaren & gick hundpromenad.. Tintin var hård i magen.. alltså.. hård. Han kunde inte skita. Han brukar bli hård i magen när de har ätit märgben och sist de gjorde det var det värre än någonsin, då tog de väl en halv dag plus lite till innan han kunde börja skita.. och ungefär 2 dagar innan han var normal i magen igen.
Den här gången dock så hade han inte kunnat skita på hela dagen igår.. mamma & pappa försökte väl få ut nått men lyckades inte och när tintin hade gått & lagt sig så låg han o skakade och gnällde hela tiden. Mamma och pappa bestämde sig för att åka till veterinären (i uppsala) så dom åkte iväg vid elva ungefär.. Då kom bella in till oss & sov halva natten.
Halv tre vaknar oscar och frågar om dom har kommit hem än.. då visste jag inte, tjugo minuter senare hör jag att bilen kommer.. mamma & pappa kommer innanför dörren.. ingen hund. Nu förstår ni kankse varför jag trodde att han var död?

Mamma sa att han låg kvar där och sen försökte jag somna om.

den här natten har varit rätt orolig men det var skönt att ha oscar brevid mig att hålla om. :)

Nu ligger alltså tintin på veterinärhögskolan i uppsala och får dropp & smärtstillande i förhoppning om att det ska lösa upp sig i hans mage, Han hade flera hårda klumpar i magen och "gas" mellan dem..



aja så.. nu vet ni varför jag kanske inte är den gladaste anki idag.
Imorse ringde klockan 06.00.. kuckelikuu!
fy. Jag är en snäll flickvän så jag skulle guida oscar till kista där han ska på en kurs för securitas.. Vi gick upp, åt frukost och åkte iväg.. sen åkte jag hem igen.. och här sitter jag.
ska fixa me sidan.. eller bilderna.. har inte bestämt mig än.
en vecka kvar.

puss!

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0