Kissing disease

hej på er alla, förlåt igen för den dåliga uppdateringen!
men nu är det i alla fall så att i torsdags efter skolan så gick min feber upp igen, mkt högre än den hade varit förut
så mamma och pappa tyckte att jag skulle gå till doktorn igår (fredag) igen och se vad de sa om det..
så jag ringde på fredagsmorgonen igen och fick en tid klockan 14,00

När jag kommer dit (hade samma doktor som sist) så kollar han lite på min hals, känner på mina körtlar och min mage, kollar i mina öron och i min hals. allting ser bra ut, förutom att min ena halsmandel är större än den andra, i alla fall så tyckte han att vi skulle ta tempen och ett virus prov (hur hög virus halt man har eller nått sånt)
så då fick jag gå o ta ett stick i fingret och jag hade då en feber på 38,0, på morgonen när jag vaknade hade jag 37,4 så det hade gått upp ganska mkt på bara några timmar.

När vi fick tillbaka virusnivå provet så visade det sig vara högre än doktorn trodde, så han skickade mig på några fler blodprov, dels körtelfeber och dels antalet vita blodkroppar.
Så fick jag vänta i ungefär 30 minuter på provsvaren och under tiden anlände även mamma som hade slutat jobba, och det kändes skönt att ha ngn med mig, så jag slipper återförklara allting igen.

Anyway så gick vi sen åter igen in till doktorn och han kollade på provsvaren och sa att "Körtelfeber"
Ganska paff blev jag då eftersom jag itne är svullen i halsen eller har ont i halsen eller så...
aja, i alla fall så har jag körtelfeber!
Så nu får ingen pussas med mig :)

Jag vet inte om jag ska skriva ngt mer just nu, jag tycker vi hörs senare, om jag orkar :)
puss (i luften)

Kommentarer
Postat av: adam

du missa inte så mkt i skolan ialf^^

2008-10-04 @ 09:34:15
URL: http://ankiblom.se
Postat av: Stefan

stackars lilla syster då... hoppas du snart blir bättre:)

och vet du, jag kommer hem efter matchen idag:):P



puss<3

2008-10-05 @ 08:14:39
URL: http://loveblom.blogg.se/

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0