Framtiden

Hej alla små nyckelpigor. Bloggen, eller den här datorn över huvud taget.. vill inte som jag vill så jag vet inte riktigt hur det blir med det här inlägget.

Jag mår bra idag, även fast det är pissväder så man nästan gråter bara av att gå ut (det regnar & är mulet)
jag vill ju ha vår nu, eller det är ju vår, för det är såhär våren brukar vara, och sommrarna också kanske. I alla fall så vill jag ha värme.
Nog om det nu.

Idag Var det våran sista Bild & Form lektion, vilket är ganksa skönt men jäkligt trist,
skönt för att jag numera (efter praktiken) slutar 11.45 på onsdagar, men trist för att det typ är den roligaste lektionen på hela veckan. man behöver ju liksom inte anstränga sig.
För övrigt så hade vi Engelska i dag och det va juu en ganksa onödig lektion om ud frågar mig. Jag kommer inte ens ihåg namnen på personerna i "manuset" vi läste.
Sen hade vi samhäll och vi skulle fortsätta med vårat arbete om en av uppsalas stadsdelar (salabacke har vi)
Jag tror det var för 2 veckor sen, då alla högskolor var på plats på GUC, som våran grupp åkte ut & fotade, intervjuade folk osv.. Dagen efter lämnade jag kameran som vi hade haft med oss till Herman och jag sa att jag kunde skriva en lapp, så att ifall att  vår lilla virriga Herman skulle glömma bort att ladda in bilderna men Herman tyckte inte att det behövdes, nej han skulle ju ladda in bilderna på en gång för han hade inget annat att göra.
Så nu har det gått ca 2 veckor och jag har varit i tron att Herman verkligen har skött sig den här gången & laddat in bilderna. MEN! icke sa nicke. utan när jag kollar i min drop box så är den tom.
Jävla skit. Så jag fick gå ner till Herman, fråga om han hade laddat in bilderna eller åtminstone visste om de fanns kvar.. "Jag har ingen aning" var det svaret man fick då, varpå jag svarade "jag sa att jag skulle skriva en lapp så du inte glömde men det behövde jag inte sa du" och herman svarar då "Ja då får vi hoppas att jag inte gjorde det då!"

Lilla.. virriga.. Herman, hur ska det gå för dig? :)
Anyway så hade vi ganksa tur i och med att min grupp hade delat upp sig på olika håll och den andra gruppen hade fotat lite även de. så vi fick med 3 bilder i alla fall.

Ikväll ska jag laga mat igen. Kyckling & potatishalvor. Jag är inte så jäkla påhittig när det gäller mat har jag kommit fram till. jag vet aldrig vad jag ska laga för mat förns dagen innan och de senaste veckorna har mamma & pappa lagat precis samma mat, vilket gör att jag måste komma på ännu en maträtt som jag kan göra. Så nu fick det bli som det blev. jag vet att de tycker att det är gott i alla fall, mamma säger att det är min specialare faktiskt.

Idag var det också den sista dagen som jag träffade amanda innan praktiken, hon ska ju till london den jäkeln. (flygaflygplan, jag är avis) Men i alla fall, jag kommer sakna dig! det blev ett litet hastigt farväl i och med att vi skulle med bussen.


När jag kom hem så ser jag mammas bil och tänker att fan. inte ensam hemma idag heller.
men när jag kommer in så finns det ingen mamma någonstans så jag ringer och frågar pappa om hon hade cyklat till jobbet idag igen men hon var visst ute med hunden. Efter jag hade fått reda på det satte jag mig vid bordet (ingen aning om varför) och började spela musik & sjunga med såklart
och så lyssnade jag på lite nostalgi låtar som jag har på mobilen och kom in på Simple plan - everytime
(nu spelas den även upp på Windows Media Player) och jag kom på att jag faktiskt har spelat in en egen version av den, för att skicka till Johan, när vi hade våran paus.

ett urdrag från låttexten:
We spent all our money
On stupid things
But if I look back now
I'd probably give it all away
Just for one more day
One more day with you

Everytime I see your face
Everytime you look my way
It's like it all falls into place
Everything feels right
Ever since you walked away
It left my life in disarray
All I want is one more day
It's all I need
Is one more day with you



OJ nu blev det långt.
Nu ska jag kika vidare lite på skolor i södra Sverige.
hejdå nyckelpigor <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Bra att du frågar det du undrar, jag svarar så gärna :) Intaget brukar ligga lite lägre på vårterminen och Lunds universitet har intag då också, nu i januari låg det på 18.8 eller 1.5 på högskoleprovet. I höstas när jag sökte var lägsta intagningspoäng 19.24 eller 1.6 på högskoleprovet.

Skolan är jättefin, fräscht renoverad med bra lokaler. Det krävs helt klart mycket av studenterna, men om man bara läser lite varje dag kommer det att gå jättbra. Däremot funkar det inte att börja stressläsa en månad innan tentan. Det är sällan man inte förstår något, det är inte svårt på det sättet. Det är bara mycket att hålla reda på.

Om du vill veta något mer än det jag nu sagt är det bara att fråga. Du kan också läsa i kategorin som heter "studier" i min blogg där jag skrivit en hel del om studierna i vardagen :)

2008-02-27 @ 17:34:24
URL: http://berlan.blogg.se

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0