give me a new day

Jag vill ha en ny start på dagen,
en sån som jag kan vakna och se någon annan ligga brevid mig och breda ut sig,
vara sig själv,
någon jag kan sen krama och pussar tills han blir arg.

igår skrev jag in alla mina dikter på datorn så jag har tänkt ladda in några här lite då & då.
om ni tycker de räcker så säg till, ^__^


Anyway. här är den första.

"Jag älskar att höra dina andetag
Och se livet rusa igenom dig

Jag älskar solnedgången i dina ögon var kväll
Och att se dig somna är det bästa jag vet 

Men jag fruktar inför den dagen då du slutar andas
Och livet stannar 

Den dagen då det inte kommer någon solnedgång

Och du inte vaknar, för att åter igen somna om"



Jag drömde massa jobbigt inatt men jag vet inte vad det var,
jag vaknade bara med en sån känsla jag brukar ha efter ha drömt dessa drömmar
och jag förstod direkt vad känslan betydde.

efter dessa drömmar så vaknar jag alltid med magknip och allt känns annorlunda, något är förändrat, men som tur är så är det ju inte som min mage säger.
Det värsta är när man verlkigen tror att drömmen är sann.
och man kan ju inte vakna när man vill heller,
i flera utav mina drömmar så har jag förstått att det ÄR en dröm,
men jag har itne kunnat ta mig ur den,
det är en känsla av hopplöshet,
och det är ungefär en sådan jag får när jag vaknar.

Det är svårt att berätta för folk hur man mår.. på riktigt,

men jag skriver kanske mer sen.
ge mig en ny start på dagen?
<3



      Like an angel and her sins

deep inside&jagvillha
give me theese wings


Kommentarer
Postat av: nisur

va fint duskriver :D <3

2007-07-03 @ 15:52:10
URL: http://nisur.blogg.se
Postat av: Amäända

Anki, din dikter är fina..känns som du får ur dig de du känner i dom, har jag rätt?
Skulle jag kunna ge dig en ny start på dagen hade jag gjort de!

2007-07-05 @ 02:00:36
URL: http://jordgubbskal.blogg.se

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0