är med bil!

hallooo!
länge sen jag skrev nu igen. Jag har liksom ingenting att förmedla.
Jag håller på att packa ihop lägenheten i Västerås och idag ska jag sälja min sååfa. Ska se vad jag kan få ihop bland skor och väskor också, och sälja det.

Igår... KÖPTE JAG BIIIL!!!! :) :) :)
Jag hade i princip kommit fram till att jag nog skulle vänta med det, men efter att pappa fått ett säsongsjobb på arlanda och behövde bil så tyckte jag att det passade att vi kunde köpa tillsammans, det blir ju inte ALLS lika dyrt då!!!
I lördags var vi och kollade på en silvermetallic toyota camry -00, jag tycker att dom har så fula baklysen och att den var lite dyr men det var ett bra alternativ. Mamma och pappa hade en precis likadan innan dom skaffade hund och skoda. Vi tänkte då att vi kunde åka och titta på en bil i Eskilstuna för halva priset men försäljarna i Eskil svarade inte. Vi åkte iväg i alla fall och tänkte att dom kankse skulle svara senare. Vi stannade till i Väsby där det skulle finnas en toyota, som inte fanns. Vi kom iofs ungefär 40 minuter innan dom öppnade så vi gick runt på gården och tittade vad dom hade för bilar utöver toyotan och jag såg en röd hyundai som var perfekt storlek. När dom öppnade så fick vi provköra den.. det kändes inte ens att man gasade och tog 5 år för den att komma upp i 100. Big no på den.
Försäljaren (som var sjukt bra på sitt jobb) visade oss då en Seat IBIZA som vi provkörde. Den har inte heller så stor motor men SNYGG och SKÖN att köra och man känner iafl att man gasar. Jag ville redan innan ha en seat så jag är helnöjd! Det är en modell från -06 men togs i trafik i slutet av -05 och har inte alls gått långt, WUNDERFUL!



Den kostade lite mer än planerat men jag gav pappa det jag hade så får jag betala resten med tiden, wohooo!!!!!
synd att jag är PANK precis nu när det är så himla mycket på G. Det löser sig!!!
nu ska jag iväg o handla lite och sen plugga aset av mig resten av dagen! PUSS!

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0