skjut mig?

asså..
vi har ett assignment som ska vara klart imorgon där vi ska skriva en varsin uppgift, varpå alla gruppmedlemmar ska instämma eller.. öh.. disagree med vad man har skrivit.. Det är 5 uppgifter, 1 av uppgifterna är inte ens inskriven ännu, de 3/4 är klara men den sista håller vi på o tjaffsar om de ska vara Hyponymy eller Synonymy.

hoponymy = ord som är relaterade till varandra just i det här fallet har vi cook och boil.
synonymy = ord som betyder nästan samma sak..

För mig och även för mitt kära lexikon på nätet så är cook: koka/laga mat. Även boil betyder koka.
Alltså, enligt mig, kan det vara BÅDA TVÅ. Enligt Nicole är det hoponymy eftersom att hon inte tycker att cook betyder koka. En annan i gruppen som också heter Angelica tycker att det är synonymy eftersom det är koka&koka....

vi MÅSTE vara överrens imorgon och ingen ger sig.....
jag avlider.

Nu kollade jag även i vårat linguistics häfte (språkvetenskap) och skulle kolla vad vi skulle ha gjrot till imorgon....
"read chapters 1, 2 and 4 and sections 3.1-3.2 in Ballard, nd do exercises 1 & 3 on pp. 71-72 (check your answers in the key) Take quiz 1 on blackboard."

JAG AVLIDER.




Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0