Melissa horn - Säg ingenting till mig

nu har jag fått melissas nya album.. så nu ska jag lyssna in mig till spelningen som jag och sofie ska på nästa månad.
Har ni hört henne? gillar ni henne?
Jag älskar hennes texter
, hon är lite som en kvinnlig Winnerbäck eller så..

Här är min favorit från förra skivan;




Spellista; (+ en liten del av texten från varje låt.)

Jag kan inte skilja på - 4/5
"Du ville prata här om dagen
och helt plötsligt blev det tyst
och jag undrar vad som hände
vi som skrattade nyss
Nu tror du säkert att jag hoppas
på nått som aldrig ska bli av
men jag har aldrig lyssnat när du lovat
aldrig ställt några krav."

Lät du henne komma närmre - 5/5
"Hur ska man älska nån
som har älskat nån förut?"

Hur ska det gå? - 4/5
"vi var aldrig kära i varann, det bara kändes likadant."

"Tyck synd om mig nu" - 5/5
"spar plats åt nån annan och låt det vara tomt
för när man ser att det blöder
ja det är först då
det gör ont."

Säg ingenting till mig - 4/5
"Säg ingenting till mig, jag ser allting ändå.
säg ingenting till mig. Det hörs på stegen när du går."

Vem lämnade vem - 5/5
"Jag grät och vi kysstes
fast jag borde bett dig att gå.
Och jag ska aldrig mer säga sanningen till nån
som saknar förmåga att förstå."

Jag vet vem jag är när jag är hos dig - 4/5
"Vi ska va dom vi vill vara
hellre nu än efteråt.
för jag vet vem jag är
när jag är hos dig."

Med ena foten utanför - 4/5
"Du går ensam hem från krogen,
och jag undrar hur du gör
om det är lättare att falla,
med ena foten utanför?
med ena foren utanför.
Du ville träffa mig i veckan,
Du vill alltid samma sak.
Du vill ha det du förlorat
men mig får du inte tillbaks."

Jag ska sakna dig imorgon - 4/5
"Du har säkert hört
att jag träffar honom nu
jag håller mina löften, precis som du.
ja jag ville leva farligt.
Så jag slängde mina skor.
Men när man väntat allt för länge
blir inget som man tror."

Falla fritt - 4/5
"Vad ska jag skriva, för att du ska bli berörd?
Hur högt ska jag skrika, varje gång jag vill bli hörd?
Om du vill att jag ska falla, mot något som du har gjort till ditt
Men ska jag falla, ja då ska det finnas tid att falla fritt"

NU ÄR BETYGEN UPPE! ENJOY.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mollie ♥

Svar: Jag vet inte riktigt vilket matreal det är...

Okej! Jag gillar verkligen färgen. Smaken är ju olika, det är ju bra! ♥



Vad gör du? (:

2009-10-14 @ 16:47:49
URL: http://eillom.blogg.se/
Postat av: Mindy

sv: hahhah okej :). allt bra?(a)

2009-10-14 @ 16:54:24
URL: http://barajgs.blogg.se/
Postat av: Mollie ♥

Svar: Jaa, du har helt rätt!

Så det är ju sjukt bra att man har olika smaker (:



Okej! (:

Jag gör inte så mycket. Måste nog gå och plugga lite... Har rätt mycket läxor :/

2009-10-14 @ 16:55:58
URL: http://eillom.blogg.se/
Postat av: maja

Ja hon är bra (=

2009-10-14 @ 17:43:27
URL: http://mezzy.blogg.se/
Postat av: juliairene

åh, långa nätter, så fin låt!!



jag har historiaprov idag ugh!

vad pluggar du? :)

2009-10-15 @ 08:27:12
URL: http://juliairene.blogg.se/

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0