31 Maj 2009

åh gud.
jag trodde jag skulle dö för en sekund sen..

jag trodde vi låg minus i flak-kassan..
jag är ju dum nog att ha tagit på mig ett sånt skitjobb. iofs känns de ganska skönt när pengarna börjar rulla in
men att springa runt o jaga folk och tjata på dom..
det är inte riktigt min stil.

jag satt i alla fall o räknade pengarna nu.. och fick ihop det till att jag hade;
på kontot: 1920 kronor
i kontanter: 2510 kronor
plus de 8 som jag inte fått in pengar ifrån: 1504 kronor

och om man lägger ihop det så blir det: 5934 kronor!
det fattades alltså 66 kronor!?

så jag började tänka .. och fundera...
och vi vet ju alla hur de kan gå när det är min hjärna som jobbar.

men till slut.. så kom jag i alla fall fram till att det var ju 3 stycken "mystery-betalare" .. och jag hade fört över 2 av dom som jag hade listat ut vilka de var, men inte den tredje personen...
Så kom jag på att de pengarna fortfarande låg kvar på mitt köp-konto!
då blev det överflöd istället.
Dock så har det uppkommit ett annat problem istället
nämligen att jag har hört rykten om att en viss person i klassen inte skall åka med, FAST DENNE HAR SAGT DET!
det hände tydligen samma sak med student-skivan (som jag är glad att jag inte hade nått med ekonomin på att göra) ..
men eftersom vi ligger på överflöd så fattas det bara 54 kronor om man drar bort de 188kronor som DENNE PERSON ska betala.. och om man delar 54 på alla i våran klass så blir det 3 kronor var.. det är ju ingenting liksom.

Förhoppnignsvis så kan jag få mina kära klasskompisar att ge med sig på de 3 kronorna..
problemet är att vissa redan har betalat mer än andra...
så ja vene hur glada dom blir för det.

meeen.. nog om det, kul att läsa :p?



puss!

Kommentarer
Postat av: Sofie

jag kan ta avhopparens plats på ert flak, HEHEHE

2009-06-01 @ 00:36:55
URL: http://somavin.blogg.se/

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0