27 Mars 2009

Hej! :)

Adam: Jag vet exakt hur ajg ska skriva bara inte hur jag ska forma det.

Hm.. jag känner mig SJUKT duktig!
ni vet att jag tjatade om lightboxen?
för er som INTE vet vad det är så är det ett bildvisningsprogram man brukar använda på hemsidor. Det fungerar på ett ungefär som det som finns på bloggen, när man klickar på dom små bilderna (även kallade thumbnails) så kommer det upp en större bild.
men anyway.. Jag raggade folk som kunde hjälpa mig med det tills Tobbe kom med det brilljanta förslaget att; Kolla på YT!
jag har tänkt på det förut men inte trott att det skulle hjälpa mig men nu eftersom jag ändå inte hade någon annan som kunde just det här med lightbox så var jag väl tvungen..
och rätt va de va så var jag igång.. Började med en helt ny sida och testade mig fram..
tillslut fick jag in det i min "bilder" sida på hundhemsidan.. och det FUNKAR!
så nu finns det 48 Bilder till mamma & pappa. Snacka om att jag är stolt. Det här har jag suttit och grubblat på i flera dagar om hur jag ska göra men nu är det liksom klart!
Detta betyder faktiskt också att det inte alls finns mycket kvar att göra på sidan.. finslipa texterna i princip.. hihi!
Så nästa vecka blir det bara till att försöka hitta den där grejen vi lärde oss i skolan om hur man förminskar bilder enkelt.. hms.. hoppas jag hittar det, just nu orkar jag inte leta.

jaja.. nog om det..
jag är bara så himla stolt över mig själv. duktig phlikka.
Men jag ska väl pallra mig ut me hundarna nu också.. gå en sväng runt fotbollsplanen eller så, orkar inte mycket mer.
Fick ner en matlåda med fisk&qinoa idag me. känner mig duktig.
hmpf..
en till ointressant (för de flesta av er) fråga; någon som har en nikon blixt att rekommendera!?
funderar på att köpa en innan vi åker.. men vet inte vilken, hur mkt pengar man ska slänga på det? vad är det värt liksom?

Vi hörs senare hörni!
puss

Kommentarer
Postat av: jossie

meeen gud du kunde ju sakt att det var åt hemsidan hahah :P koppla inte alls i morse för mig :)

2009-03-27 @ 16:51:12
URL: http://josefinklargard.blogg.se/

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0