flickan och kråkan

hej. läs.
Flickan&kråkan- för att den är så JÄVLA ägande.

"jag satt häromdan' och jag läste min tidning
en dag som så många förut
och jag tänkte på alla dom drömmar man drömt
som en efter en har tatt slut


då såg jag en bild av en flicka
med en skadskjuten fågel i famn
hon springer iväg genom skogen
å så fort som hon någonsin kan


och hon springer med bultande hjärta
hon springer på taniga ben
hon bönar och ber, och hon hoppas och tror
att det inte ska vara för sent


flickan är liten, hennes hår är så ljust
hennes kind är så flämtande röd
och kråkan är klumpig och kraxande svart
om en stund är den alldeles död


men flickan hon springer för livet
med en skadskjuten fågel i famn
hon springer mot trygghet och värme
och för det som är riktigt och sant
och hon springer med bultande hjärta
hon springer på taniga ben
för hon vet att det är sant det som pappa har sagt
att finns det liv är det aldrig försent


jag började darra i vånda och nöd
och jag skaka' av rädsla och skräck
för jag visste ju alldeles tydligt och klart
att det var bilden av mig själv som jag sett


för mitt hopp är en skadskjuten kråka
och jag är ett springande barn
som tror det finns nån som kan hjälpa mig än
som tror det finns nån som har svar


och jag springer med bultande hjärta
jag springer på taniga ben
och jag bönar och ber, och jag hoppas och tror
att det inte ska vara försent


för mitt hopp är en skadskjuten kråka
och jag är ett springande barn
som tror det finns nån som kan hjälpa mig än
som tror det finns nån som har svar


och jag springer med bultande hjärta
jag springer på taniga ben
och jag bönar och ben, och hoppas och tror
att det inte ska vara för sent
att det inte ska vara för sent...
"



inatt drömde jag något,
jag vill drömma igen
för att det var som på ritkgit
och du höll om mig precis som du borde
för du är så jävla bra
men jag vet inte vem du är.


jag tänker bara berätta för;

Amanda-
inget vore lika skoj i skolan utan dig, appselut inte!
och man tänker aldrig på de små sakerna som gör något så "komplett"

jossan- jag förstår itne hur du står ut med mina utbrott/aggresiva hämningar men du är helt underbar
och jag vet intre om du förstår hur mycket det betyder att någon lyssnar på mig över huvud taget.

Sofie- du är så jävla irriterande men du är den skönaste människan som ja känner
och du ÄR rolig :D haha

Adam- sen dess att vi snackade ganska mkt islutet av sommaren
så har jag börjat förstå mer varför du är som du är och du är en bra person, jag hoppas du vet & förstår det.
på riktigt.

Oscar- du är bara underbar. <3



hejdå, dela säng med mig?
& sofie nej inte med dig! xD
PUSS


Kommentarer
Postat av: Amäända

Åh vilken fin text:)
Tack Anki, jag är jätte glad att jag har dig, känns som att vi kan prata allt och du finns där. Det är tackvare dig, Jossan och Bea som jag fortfarande är kvar och kan njuta av de:) Tack! Puss(L)

2007-09-11 @ 18:40:35
URL: http://jordgubbskal.blogg.se
Postat av: Möööp!

gissa vem :D
klart ja står ut med dig din kluns!:P
o klaert ja lyssnar, vi har blivit som värsta psykologerna för varann känns de som XD
snackar som satan :P
du är underbarast! <3 :)

2007-09-11 @ 18:42:00
Postat av: jag igen :P

glömde säga..
att.. ja den texten är uuuunderbar!
"hon springer mot trygghet och värme
och för det som är riktigt och sant
och hon springer med bultande hjärta
hon springer på taniga ben
för hon vet att det är sant det som pappa har sagt
att finns det liv är det aldrig försent"
Låten äääger!
vem fick du den av ;) va vad sa du?
jaha världens bästa kossa, ja förstår xD

2007-09-11 @ 18:43:24
Postat av: sisqo

hihihi, det var ju roligt att höra!:D
trevligt med ditt sällskap också måste jag säga!;D
(vill du dela säng med mig?)

2007-09-11 @ 19:07:05
Postat av: bara jaag :)

Vad söt du är, du är också en underbar prick du :D

2007-09-14 @ 00:56:45

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0