Glutenallergiker

idag gjorde jag en gastroskopi.
skitläbbigt o sätta in nålen i armen, katetern eller va de nu heter..
men ja hade på emla salva innan så ja kände inte ett skvätt.
Sen så va ja inne på rummet som min säng stog i och lilltjejen som va innan mig blev utburen, såg ut som om hon va död.

Sen så efter ett tag fick jag gå in och lägga minpå en jättesmal sist som var ganka hög men det funkade att komma upp utan konstigheter.
Efter det var det lite förberedelser och jag fick EKG lappar på mig..
Lite läskigt men jag kopplade bort det genom o titta på hur mitt hjärta slog och hur mycket syre jag hade i kroppen.
Så fick jag lugnande och smärtstyillande och de va bara ungefär som att jag hade druckit lite för mycket inget läskigt alls.
Så sa narkosläkaren att hon skulle starta sövningsmedlet och sa att jag skulle tänka på något annat
jag tänkte på lastbilar bara för hanna snackade om det förut.
Mamma sa att jag skulle tänka på tintin och jag skrattade; jahaa :)
och sen minns jag inget mer.

När jag vaknade så hade jag sår i munnen för att de hade missat eller nått.
Nu när jag sväjler känns det som att dom tappade nått i min mage och min hals e helt knasig pga att den bedövades.


Efter det så sa mamma att läkaren som kikade i mig hade sagt att min mage var infekterad och att det förmodligen var gluten,
så nu ska jag äta glutenfritt och ska på återbesök den 7 december.

Im off now, :)
puss


Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0