från dag till dag

hej
igår var jag lycklig, lite stressad kanske, men lycklig. jag umgicks med en kär vän, tittade på handlboll och mitt största bekymmer var inlämningsuppgiften som ska vara inne imorgon. När jag och Emelie kom ut ur hallen, och jag återfick mottagningen på mobilen så ringde pappa. Mamma och Pappa var på sjukhuset. Lasse hade lagts in på intensiven. Lasse är min morbror, världens bästa morbror är han också. Det säger jag inte bara utan han är den personen som, hur arg/ledsen/besviken man än är, så börjar man lé när man pratar med honom. När mamma och pappa senare på kvällen kom hem från sjukhuset så berättade dom att Lasse hade fått lunginflammation, den sjukdom som min mormor dog av. Min första tanke var att jag inte ska oroa mig, Lasse klarar sig alltid. Det har han gjort i ett års tid nu, kanske till och med mer, så varför skulle han inte göra det nu? Pappa berättade att det skulle vara kritiskt fram till idag - hur kan man sätta en sån slutpunkt för det första? hur vet man?
I morse åkte jag till jobbet, ovetandes om det som skulle komma. Pappa ringde mig halv fyra och berättade. Jag stängde in mig i ett mötesrum och grät och försökte samla mig. Gick ner med disken med rödsprängda ögon och försökte att undvika att titta någon i ögonen. Nu sitter jag på bussen till Västerås. Jag har en inlämningsuppgift som ska vara inne imorgon och en obiligatorisk lektion på torsdag. Jag orkar inte och jag vill inte men jag måste. Jag kommer vara ensam i tre dagar innan jag åker hem igen och jag vet inte hur det ska gå. Helt ärligt.
Jag har i alla fall upptäckt att solbrillor är ganska bra att ha, just nu.

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0