Airbus A380 till Arlanda (ARN)

Hallå där! Som dom flesta av mina vänner vet så är jag frälst i flygplan. Jag hatar bilar (okej.. inte att köra dom) men älskar flygplan. Några tycker att det är lite udda, eftersom jag är tjej, andra tycker att jag är jobbig när jag leker BW om någon börjar prata plan, och vissa tycker att det är rätt coolt.

Nåväl.. För några veckor sen när jag var hemma och hälsade på så utbrast helt plötsligt pappa under morgonkaffet "Det där stora planet kommer till Arlanda!" "whaat? vadå? när då? hur då?" och så och så spolar jag fram i huvet till hur bra plats jag ska ha och ska ta sjukt snygga bilder, hehe. Upptäckte sen att jag gick i skolan både tisdag och torsdag den här veckan så det kändes lite dyrt att åka fram och tillbaka på onsdagen (idag) "bara" för det här. Men igår fick jag reda på att det inte blir någon lektion imorgon (torsdag) så jag tog det gyllene tillfället och var ju bara TVUNGEN att åka till Arlanda för att se spektaklet. Om än genom linsen för det mesta.

När jag kom till arlanda vid 09.30 i morse så tänkte jag att "nej men det borde inte vara så mycket folk, jag chillar inne i värmen ett tag innan jag tar mig ut till landningsbanan" sagt och gjort. Ungefär 10.15 kom jag fram. DAMN vad mycket folk. Jag har ingen siffra på människorna men det var lätt över 50 bilar söder om landningsbana 1, där det, på vissa dagar kan stå TRE bilar. Som MAX. woop. Jag fick då vänta på papichulo eftersom att min kamera var i Rosersberg. När jag hade fått kameran och kameraväskan var det 15 minuter kvar till landning, 11.15 och jag intog platsen. När jag skulle byta objektiv insåg jag att det var kvar hemma i Västerås. ohwell, så kan det gå när man inte använder hjärnan. pucko. Det gick väl hyffsat okej med nikkor 18-135 objektivet men jag hade behövt något bättre, längre, om jag ville komma närmre.

Nog skrivet nu, här kommer några av dagens bilder!


Första anblicken när han kom ut genom molnen. Sämst bild. (Jag säger att det är en han, han är så stor)


Lite publik


Final


...aaaaand touchdown!


The Giant.


För mig så kändes kärran lite.. kort.. för sin storlek, men väldigt fet. Typ som en falukorv jämfört med en grillkorv som ett vanligt flygplan.


taxing


sen fick jag roa mig med annat tills papi kom. SAS.


DELTA.


QATAR.


det var lerigt.


Sen åkte jag hem och ställde mig på en stege. På helt fel ställe, tyvärr.


så jag såg ungefär såhär mycket av starten.

Hoppas att ni blev nöjda med min bildbomb, ttyl!

Kommentarer
Postat av: a

jag älskar att du jämförde planet med korvar! :D

2010-09-16 @ 12:51:45

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0