mordhot för teckning

asså.. jag..
jag läste precis om en kille som hade gjort en avbildning av profeten mohammed som en rondellhund. han har blivit mordhotad och lever i ständig rädla av att bli mördad, han har personlig kontakt med säpo och blir skyddad av dom... I februari 2008 beslagstogs det en karta över mannens hus hos en känd terrorutpekad man..
alltså jag har lite svårtatt förstå, tänk er själva att leva i ständig rädsla och att en hel muslimsk värld var ute efter just DIG..
jag blir typ rädd när jag läser det här, en man mot miljontals idioter, ursäkta mig men va i helvete gör det om han ritar en hund med mohammeds ansikte? Jo, hundar ses som orena och man får inte avbilda mohammed.. men FORTFARANDE.......
kan ngn snäll själ förklara för mig, för jag förstår verkligen inte.

"I Irak utfäste den förmodade ledaren för al-Qaida, Abu Omar al-Baghdadi, en belöning på 100 000 dollar till den som dödar Vilks och 50 000 till den som dödar Nerikes Allehandas chefredaktör Ulf Johansson. Vilks har sedan dess en egen kontaktperson inom polisen och Säpo har skyddat honom."

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0