mammas trasiga kropp

hej.. jag kollade precis runt på lite bloggar och hittade in på en blogg som handlar om en kvinna som precis dött i cancer.
Hennes make har skrivt två inlägg, ett innan hon dog och ett efter att hon dött. Paret hade en dotter och jag började störtböla när jag läste det här;

"När Tilda vaknade fick hon välling. Sedan berättade jag att något väldigt tråkigt hänt. Vi satte oss intill mamma. Tilda frågade om mamma sover. Jag förklarade. Mamma sover inte. Mamma är död för att kroppen var trasig och inte gick att laga med medicin. Mamma kan inte andas i den trasiga kroppen och hjärtat kan inte längre slå. Tilda kände på mammas kalla hand och konstaterade att mammas kropp är trasig. Det betyder att kroppen är tom. Mamma har lämnat kroppen och är någon annanstans, dit vi inte kan åka för vi lever i våra kroppar. Och mamma kan inte komma tillbaka, eftersom kroppen är trasig. Tilda tittade på den fina bilden av mamma ovanför sängen och sen på mammas kalla och rörelselösa kropp. Hon tycktes förstå att mamma inte fanns därinne längre."

vill du läsa hela texten? Läs den här.

Kommentarer
Postat av: Emma

fy fy fy!!!

jag har också läst den bloggen och jag grät som ett litet barn, kunde inte sluta!

Så himla hemskt!! :(

2010-03-24 @ 08:15:37

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0