det finns

hej
sitter och lyssnar på winnerbäck (älskar fortfarande livet, WIHOOO)
Hans låtar är inte alltid pepp och egentligen är det väl hans depp låtar jag älskar mest. Jag lyssnade på honom när jag var tillsammans med johan, när jag inte var tillsammans med johan och när jag åter igen var tillsammans med johan. Slutsatsen blir då alltså att det uppstår måååhååånga minnen i form av känslor.

här är en textbit som jag älskar från Jag Är Hos Dig Igen.

Som du kanske redan sett
Första snö´n kom inatt
Nu flyttar vi med fåglarna som trotsar Atlanten
Har du hittat rätt?
Kan du höra ditt skratt?
Kan du leva vid en brant med ena foten över kanten?

Vi vinner ingen tid
Och vi får inte vänja oss för då är allting förstört
Jag är hos dig igen
Som du kanske redan hört


Den här låten påminner mig lite om Melissa Horns låt Med Ena Foten Utanför, det är en mening i båda låtarna som är väldigt lika.

Det är grönare i parken
O du ropar högt när du är där
Du säger att jag skrattar bort dig men du var ju aldrig här
Du var ju aldrig här
Du går ensam hem ifrån krogen och jag undrar hur du gör
Det är lättare att falla med ena foten utanför med ena foten utanför

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0