JAG LEVER!

heeeeeeej
nuu äntligen får ni höra av mig igen
jag är mitt gamla glada jag också, förutom att jag är trött som en snigel i huvet så jag förstår ingneitng och jag kommer förmodligen stava fel/formulera meningar fel också.
jaha, okej.. men det är.. tisdag idag.
Jag åkte ju hem till Rosers i fredags, jobbade aset av mig på fredagskvällen.. När jag kom till jobbet så frågade jag; hur länge vill ni att jag ska stanna ikväll?
och min chef säger att jag ska vara kvar tills allt är borta, typ. men runt 7 kanske.
jag jobbade på, tänkte att jag skulle lätt hinna till 7, hade bara 4 maskiner tvätt och 2 mötesrum att göra. Ungefär vid 17.45 kommer kvälls-städerskan ner och ska hämta lite grejer från förrådet nere på HSKP och hon säger "Dom har förstört hela rummet" och jag frågar vad dom har gjort, tänkte mig att nån lampa var trasig eller nått sånt.. hon visar med fingret i munnen att dom har spytt. (Sluta läs nu om du inte är intresserad av detaljer.) Jag följer med henne upp till rummet i fråga, jag kollar runt när jag kommer in genom dörren och ser ingenting så jag tänkte att hon överdrev väl, går tre steg in i rummet och DÄR. Poff. En pizza. En till.. Två till. Och hela sängen. ÅÅÅH YEY. Min första tanke var att "Hur fan ska man få bort det där då?!?!?!" -Jag kan ingenting om sånt där, och jag var ensam kvar. Sen mindes jag att Martina hade varit tvungen att ta bort spya i något rum med matta förut och hon hade använt en ångmaskin vi har.. Jag irngde till repan och frågade hur det låg till med bokningar till natten, tänkte att man borde kanske inte sälja det där rummet...........
100% var bokat vilket betydde att jag var tvungen att ta bort det. Jag hade ju varit tvungen ändå, men jag ve tinte hur jag tänkte riktigt. Jag kan ju liksom inte låta det ligga kvar hela helgen. Städerskan frågar mig "Jag måste städa?" Svar: Ja.
Turen med det där jävla rummet var att dom hade rökt också, så den lukten överröstade liksom alla magsyror som låg där fint på mattan. och sängen. ..arna. Denna människa hade alltså lensat minibaren, ätit morötter, banan och kyckling (?) och sen inte kunnat hålla munnen stängd, spytt mellan sängarna, vänt på sig, spytt på andra sidan... satt sig upp (?) och spytt på täcket.
I alla fall så fick jag hämta en dammsugare och ångmaskinen. Först dammsög jag upp det värsta, sen gjorde jag rent dammsugaren och sen ångade jag. Denna lilla incident tog mig en timme. detta betydde att vid 20.00 hade jag två en halv maskin kvar att vika och en natt-tvätt i tvättmaskinen plus ett mötesrum kvar men bestämde mig ändå för att det räckte för dagen.
Helgen gick förbi relativt smärtfritt. Åtlösa turer till 663 (spya rummet) med olika försök att få bort lukten.. på söndagskvällen kunde man känna lite, men jag tror inte att någon kände något om man inte visste om vad som hänt.

I söndags körde jag med papi. Blev arg på honom när han överförtydligade att jag hade gjort fel i ett fyrvägs-stopp när han sa "Ska man vänta på norrsken får man vänta länge" -HÅLL KÄFTEN skrev jag men lugnade sen ner mig när han förstod att det räckte. Det gick också relativt smärtfritt, att köra alltså. Jag är inte rädd alls längre. Jag känner mig trygg i mitt eget skinn liksom. -jag återkommer till körningen.
på söndag kväll runt 20 så åkte jag med bussen till Västerås och kom äntligen hem till min efterlängtade säng och kudde. HUR SKA JAG KLARA MIG HELA SOMMAREN?????????

På måndag morgon var det dags för körskola igen, det gick bra. Jag har svårt med placering efter sväng och att hitta/titta på nya skyltar när jag svänger in på ny väg.
Efter körskolan igår så satte jag mig och pluggade teori. det är fyra "grund-delar" som man måste få minst 65/70 poäng tre gånger för att klara av, jag klarade av del A sen gick jag till EH och pluggade fysik med Ida. Det tog lite längre tid än väntat och.. jag kom inte ihåg nååååågonting alls. Vid fem gick jag i alla fall tillbaka till körskolan igen och fick 1/3 avklarat på del B, sen stängde dom och jag gick hem och slocknade i soffan.

Idag har jag kört bil och pluggat. Åh jävlar var jag har pluggat. Jag körde bil 9.15-10.40 och gick sedan in till datorerna. Satt från 10.40-15.45 då jag var klar med både del B och del C, YEEEY!!!!! Klockan 16.45 var det dags för teorilektion, dom är underhållande. Jag gillar att läraren tycker att han själv är så rolig.. Så jag skrattar också. åt honom, egentligen. Jag svarade på en fråga och han säger "Ja, fast tvärt om." och jag säger "nehee? eller.. vad sa jag?" haha.. lite trött i skallen när jag insåg att jag hade sagt att man får parkera på jämn husnummer sida på jämnt datum och ojämn husnummer sida på ojämnt datum, det är ju precis tvärt om, att man får parkera på ojämn husnummer sida när det är jämt datum, eller ännu lättare att komma ihåg, du får INTE parkera på jämn husnummer sida när det är jämnt datum.
jaja, nog om det. Jag är iafl skitnöjd med att ha klarat del C. :) Imorgon återstår del F (fordon) och lite repetition sen tänkte jag även köpa hem 10 eller 20 tester, jag har inte bestämt mig ännu.

Nu ikväll kommer Nicole hit och vi ska ha Twilight-marathon! MYS! :) Länge sen jag såg henne också så det blir extra mysfaktor på den.

Nu till lite ...eh.. avstickare..
-Idag när jag satt vid datorerna och pluggade teori så hör jag en tjej bakom mig "Ursäkta mig.. Vet du vilken av dom här som är väjningsplikt?" ................ Okej, om denna person aldrig haft någon erfarenhet av vägar och vägmärken men denna tjej/dam i fråga är runt 30 år. När vi sedan satt på teori lektionen så frågar läraren "...parkeringsskiva, vet alla vad en parkeringsskiva är?" och hon säger NEJ. HALLÅ?
Jag har under tiden jag har pluggat teori lagt upp lite bilder på facebook, typ den här..

eller den här..



och dumförklarat människor som skulle svara sådär (Nej jag svarade inte så) och HÄR RÅDER PARKERINGSFÖRBUD........ Mitt problem nu är att den här tjejen/damen.. ÄR EXAKT DEN PERSON SOM SKULLE KUNNA SVARA/GÖRA SÅNNA HÄR DUMMA SAKER.
Jag höll på att brista ut i gapskratt när jag satt där men jag hejdade mig. Tänk om jag känner någon som är så dum?
(Förlåt om jag känner någon som är så dum) men.... nej.. jag har inte ens ord. Ni kan ju själva tänka er.

jag kommer inte ihåg vad min andra avstickare var så den skiter vi i for now. Till dig som höll ut ända hit, tack! PUSS!

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0