petig

hej och hallå o tjena o tja o .. allt de där!
jag har precis diskat (i en timme) .. varför envisas jag alltid med att skita i att diska när man väl äter och så.. nej men jag tar de imorgon.. och imorgon.. och imorgon ... och så pågår det så tills något börjar se äckligt ut,kommer jag på att jag nog borde diska.

Jag känner mig iafl lite hemmafru-ig och ganska duktig så det är ju ett plus.
men ang. rubriken, "petig" det blir jag ibland.. jag får mina stunder..
i vanliga fall så hatar jag att städa, kunde verkligen inte förstå mig på Emelie som när hon va liten sa att hon tyckte det var kul att städa (?) jag har aldrig gillat att städa och .. okej, kanske lite mer nu när man inte bor hemma. Tror att det är lite av ett trots-beteende att inte ta upp kläderna från golvet hemma.. Jag gör det ju fortfarande inte när jag är där. I och för sig har jag inga garderober där så när man plockar upp det ur väskan lägger man sen tillbaka det, på väskan denna gång...

men.. till saken.
idag, så såg jag att min fina nya dator hade fått en fläck, mellan tangenterna och jag fick genast besvär med den där fläcken.. inte går ju det att ha en grå fläck på en vid dator!?
Så jag gick och hämtade en tops och gjorde rent. Sen när jag ändå hade en tops där så gjorde jag rent mellan ALLA knappar på hela tangentbordet. wuhuuu..

Det var som en kväll (när jag inte kunde sova iofs) så fick jag för mig att städa toan, ordentligt, eftersom jag hade sett en dammtuss. Jag satt då ner på golvet och skrubbade allt!!!
På tal om toan så.. tvättade jag toan för första gången, sen jag flyttade in, idag. Det var.. äckligt.


öhm.. och nu ska jag DÖ i soffan innan jag dammsuger. Eller borde jag göra det först? Så har jag allt klart sen?
ja. Det borde jag.
sen ska jag DÖ i soffan.
Låter som en riktigt riktigt trevlig kväll!

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0