sommaren 2009

okej, nu kommer det.. min sommar, i ord. Varning för långt inlägg.
egentligen började den redan i april med min thailandsresa.. men den skiter vi i nu!
och egentligen så började väl årets sommar i maj när det var de första soliga, mysiga veckorna. Fast jag tycker att vi tar det från och med 1 juni.


den första juni var det sista fixet till studenten och massa tjaffs ang pengar till flaket (och jag ska aldirg mer ta på mig nåntign sånt!)
de närmaste dagarna var det massor av förväntningar och ännu mer fix inför studenten, nu skulle det ju faktiskt hända! detvar vår stund, 90ornas tid var inne.
och jag citerar mig själv från den andra juni

"jag hade också min sista "Lektion" idag. egentligen var väl den förra veckan någon gång, eller kanske igår.. men jag menar.. som jag var på.
och jag kan verkligen inte förstå det.

som min klasskompis hanna så fint skrev "Har ju känts som att det varit åratal kvar i flera år.. "

och det är verkligen så det känns.
det som alltid varit de stora barnens lycka, studenten.
det som förra året blev 89ornas lycka, studenten.
det som I ÅR, OM TRE DAGAR, NUUU, är VÅR lycka, studenten!
"

2 dagar innan studenten och sista inlämningsdag för pengarna till flaket fattades det fortfarande 750kronor!
tur att vi fick in allt tillslut och tillochmed lite mer än vi behövde!
denna dag började man också insé att det inte skulle bli strålande sol på våran speciella dag, molnigt, kanske lite sol om vi hade tur!

kläder och skor köptes till kvällen, student-dags-klänningen fixades till och alla förväntningar tog nästan kål på mig.

varje dag var det koll på vädret, ibland visade det regn, ibland sol och ibland moln.

klockan 05.13 den femte juni skrev jag ett inlägg, haha.. snacka om att vara uppe tidigt och inte ens vara trött!
dagen kom och gick förbi, snabbt, inte riktigt så man ens fick känna på den. Alldeles för snabbt, jag skulle egentligen ha velat fira i minst tre dagar, vi firade ju faktiskt TRE ÅR. Dessutom hade jag två ställen jag ville va på samtidigt vilket också resulterade i massa tjaffs.

flaket var det bästa
och såklart alla människor som firade mig, kärlek till er <3
dagen efter fick jag ångest,
åter igen citat från mig själv den sjätte juni

"Jag har ngn konstig ångest-känsla.. skitjobbigt. Vet inte vad det beror på, pengar, jobb, skolan, jag har ingen aning.. jobbigt är det i alla fall."

den åttonde juni skaffade jag mig min kära ängel på axeln.
det gjorde ont. 3,5 timmar av smärta. Fast det blev bra och jag är så glad att jag gjorde den. min skyddsängel.

den tionde juni var det ännu mera ångest. jag orkade inte bry mig när alla andra hetsade som dårar.
förstår fortfarande inte det där..

den elfte juni tog Anna studenten, jag drack.. alldeles för mycket, fick blackout och ramlade in i elementet utanför mitt rum med världens största blåmärke och ont överallt i hela kroppen.

jag jobbade, jobbade och.. jobbade, köpte en kamera,
jag var hundvakt och jobbade ännu mer.
blev äcklad av dig.

fick mååånga jobbtider till augusti
blev arg på mig själv för att jag förlitar mig på folk alldeles för mycket och ändå blir sviken i slutändan.

midsommar kom, nakenbad i poolen, uppdrucket vin och en arg jag.
började läsa twilight serien,

hade en underbar dag i uppsala och hemma hos mig med amanda och emma.

började fundera på högskolan, citat från mig själv den tjugofemte juni

"jag är inte ens säker på mig själv
vem
vad
när
hur
går det?
"

spelade minigolf med sofie i sugtuna..... och hur det gick, skiter vi i? ;)

och jag fick en knäpp, en dum knäpp, fast jag är ändå glad att det hände.

vi spenderade några onsdagar på corner

var på middag och myspys hemma hos sofies mormor, åt god mat, spelade sms-roulett som absolut inte resulterade i något bra.

och knäppen...

"tänka
skriva

radera
skriva om
publicera
...nej men vänta.
Det kan jag ju inte göra.
det blev visst
såhär
istället."


tog massa sköna kvällsdopp i poolen när alla andra sov

juni tog slut och

"har jag blviit klokare den här senaste månaden då?
ja jag har faktiskt lyckas göra ganska mycket, mer än hälften av vad som inte ens kan tas upp här.. då vissa som läser inte riktigt bör veta, kanske."




så... det var juni!
puss

Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0