19 Februari

bloggtorka va de här..
jag har inte alls haft ngn lust att ens starta datorn idag, bara allmänt seg har jag umgåtts med hundarna, blivit sur på tintin för att han rymmer hela tiden, kollat på tv, sovit och så tog jag en dusch
helt plötsligt - utan anledning bör tilläggas.. började jag sjunga på Joan Osborne's - one of us (what if god was one of us) och så tänkte jag att: ja det här kan jag ju skriva om?
så finurlade (är det ens ett ord?) lite vidare på det och kom att tänka på att hon sjunger:
"What if God was one of Us?
Just a slob like one of Us?
Just a Stranger on a bus,
trying to make His way Home... "
jag funderade på det här med tro och hur jag själv tror -detta behöver vi inte gå in på just nu..
och så tänkte jag vidare på "just a stranger on a bus" och kom fram till att vi nog är våra egna gudar, om man vill se det på det viset, att vi själva styr över våra liv, vilka vägar vi tar osv..
Hm.. detta stog jag alltså o tänkte på när jag duschade, bra där!

nu ska jag läsa ngra bloggar
vi ses.
puss

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter som att du är inne lite på existentialismens tankar om människan :p haha. Läs om det :)

2009-02-21 @ 11:24:29
URL: http://sofiahs.blogg.se/

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0