års revy för 2009

Januari
-4 januari blev beslutet fattat om att vi skulle bli hundföräldrar till en andra hund, Bella.
-Det var mycket nostalgi och mycket tvekan om framtiden, samtidigt som jag kämpade på med första månaden av sista terminen på gymnasiet. Mycket plugg.
-Jag räknade ner till Thailand, antalet dagar kvar i skolan och tills dess att valpen skulle komma hem.
-Jag lekte med hemsidor på lektionerna i skolan och ångrade mig även här ungefär 200 gånger
-Vi fick hem Bella och jag var arg på Telia eftersom vårat trådlösa internet inte funkade.

Februari
-Det blev praktik, jag satt hemma... och hemma hände det inte så mycket. Jag var valpvakt och uppfostrade en numera kallas damphund, hihi.
-JAG ÅKTE SKIDOR, DET VAR KUL!!!
-Jag jobbade med historia arbetet innan studenten
-Bestämde vilken tatuering jag skulle skaffa mig
-Skrev på uppsägningspapper på donken
-Skaffade jobb på Radisson
-Hade nostalgi från när jag slutade 9-an, dessa känslor kom till mig igen.
-I skolan tjaffsades det om skiva och flak.
-Jag jobbade med praktiken (WOOOW!)
-Jobbade mina sista pass på donken.
-Stefan och Emma förlovade sig :)
-Jag, amanda, adam hade konferens på msn ang. hur man åkte till mig.
-Var ute i uppsala och firade Amandas födelsedag
-Var arg på min familj
-Tittade på bilder av hotellet i Thailand stup i kvarten
-Var på dagispraktiken
-Hade ångest för framtiden

Mars
-Bokade stolsplats på flygplanet (eller okej, det var ju pappa som gjorde det)
-Insåg att det inte alls var många skoldagar kvar på gymnasiet och hade
grov ångest för framtiden.
"19 dagar kvar på gymnasiet för mig, VAD FAN HÄNDER SEN?
skolan jag tittar på är fortfarande mdh (mälardalens högskola) .. men ja.. vi får se när jag får svar på mailet hur det blir.."
-Var i skolan med amanda under praktiken och fotade bl.a kondomer
-gjorde en spellista med alla låtar från min gamla ipod mini.
-Var i Wictor & Adams lägenhet i sollentuna
-Fick ännu en praktikplats, att göra hemsida om hundarna (undra vart den tog vägen 8-)
-Blev.. ångestsjuk? må illa + ont i huvet varenda eviga dag.
-Blev lite småkär
-Bestämde mig för att söka till MDH.. och sökte också..
-Va inne på BDB och sparade VARENDA bild sedan 2006.
-Vi kastrerade Tintin :(
-Gjorde nått jag ALDRIG gjort förut.... hihi.
-Fick flaket fixat!
-Var arg på familjen
-Umgicks med vänner
-Åkte till tumba några gånger
-MÅÅÅÅÅÅÅÅÅNKATN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-Fick skäll över att mitt rum inte var städat ordentligt.....
-Hade ännu mera konferens med <a3

April
-Hade besök i 2 veckor i sträck ungefär av mitt tumba hjärta
-Satt ute i solen & läste med täcke!
-Beställde från taxfree'n.
-Tappade bort mitt SL terminskort + ett helt nytt 20 resorskort för UL.
-Köpte nytt SL månadskort och nytt 20 resorskort för UL.
-Skrev ut & satte upp lappar över hela Rosers för min utställning.
-Åkte till Sälen och åkte skidor, IGEN!!!!!
"så drog dom ut mig på en RÖD backe ... "nu har du klarat dig igenom en röd backe också" sa dom i liften upp igen ... "eh.. jaha!" .. Vi hade råkat ta fel"
-Hade min utställning, runt 20 pers som var där ... 3 som jag inte hade tagit dit ;)
eller.. min familj kom, dom visste jag inte om!
-Fell out of love.
-var på 50 dagars
-Fick feber och var sjuk en vecka innan thailand.
-Ringde till sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle stanna hemma?!?!?!?!
-Fick ledigt av rektorn i tre veckor, sista dagen i skolan innan jag åkte.
-ÅKTE TILL THAILAND!!!!!!!!
-VAR I THAILAND!!!!!!!!!!!!
-åt god mat, badade, umgicks, fick hemlängtan, solade, badade, badade, solade, lyssnade på ljudbok, åt god mat, fotade, besökte ett tsunami-monument

Maj
-var i thailand, utflykter, god mat, sola, vara sjuk, få massa elefantmedicin som mina händer svullnade upp och kliade av (hur kliar man händer?), pluggade massor
-erik och kristin åkte hem. (var försenade 5 timmar, erik kom hem 3 timmar innan han började jobba om jag inte minns helt fel)
-mer sol, bad och ljudböcker
-åkte hem. (vill ni läsa mer om våran thailandsresa i våras? klicka på Thailand 2009 i kategorier.
-hade reunion med mina älskade klasskompisar, vi åkte ut till fjällnora, drack 2,25'or och hade det allmänt mysigt
-letade efter skor till studenten
-fotade mig själv med studentmössan 100 miljoner gånger.
-Var på VC med sofie 100 miljoner gånger och letade skor
-hade sista NK lektionen, vi fick glass av LOJ.... jag saknar LOJ.
-var på sofies studentskiva
-fyllde år
-min kompaktkamera gick sönder
-hade panik för pengar till flaket

Juni
-fixade naglarna till studenten
-hade framtidsångest
-undrade vart de tre åren jag gick i gymnasiet faktiskt gick åt till
-hoppades att det skulle vara sol på studenten
-köpte kvälls-klänning och skor till studenten
-TOG FUCKING STUDENTEN
-var inte bakis (?!)
-Såg the boss på stadion
-Tatuerade mig.
-jobbade
-chillade
-firade annas student
-hade ångest för framtiden
-köpte en ny kompaktkamera
-jobbade
-var hundvakt
-jobbade
-firade midsommar
-var på corner typ ..hela tiden?
-hade tjejkväll hos sofie's mormor
-gjorde ngt jag ångrar.. fast ändå inte
-blev sviken.

Juli
-va på corner typ.. hela tiden?
-Läste twilight-saga
-fixade nytt leg.
-fick nog av märsta & allt folk här.
-funderade på om jag skulle resa eller plugga
-Var på möhippa
-Bestämde mig för australien.
-blev sviken.
-ville flytta
-köpte hooker-skor från nelly.
-spontanutekväll på bryggan
-party.. Träffade honom.. och han med förresten.
-Var ensam hemma
-Hade poolparty x 2
-jobbade som ett as.
-Var på grönan, åkte insane!
-Fick mitt antagningsbesked och fick beslutsångest
-Bestämde mig.
-Började rensa, 47 dagar innan skolan började.
-Fick min lägenhet
-skrev på hyreskontrakt
-Fortsatte att vara låst i mina egna känslor
-"Bara någon..
..att älska.
jag fortsätter med grejen att hålla mig låst för känslor
det funkar liksom inte där, i mitt hjärta.
det har kärvat sig. typ.
vad gör man?"
-summerloving.
-lånade flyttlådor av E&K, började packa.
-mamma rakade av allt pappas hår på huvet, det lilla han har.
-19 år komprimerat i 4 lådor och några påsar & väskor.

Augusti

-Bröllop, Stefan <3 Emma
-Var på corner hela tiden, igen.
-åkte till min lägenhet för första gången med Oscar
-glömde kameran i garderoben.
-Fotade bröllop med Oscars kamera
-Redigerade bilder
-Jobbade
-avskedsfest för Anna och Lenne
-Läste twilight-saga ute i sommar regnet.
-Du.. gav mig så många tankar..
-jobbade arslet av mig, 10 dagar i rad.
-köpte kurslitteratur
-köpte stolar, kuddat & soffa
-åkte på en galen kryssning
-FLYTTADEEEE!!!
-var apnervös för skolan
-Första dagen i skolan.. det var inte så läskigt.

September

-gjorde en totalomställlning från lilla rosers till västerås och fick vakna av trafiken utanför fönstret istället för flygplan.
-första "utgången" i västerås med Johan.
-var blåögd.
-grubblade
-köpte en långklänning till bröllop nr 3.
-sofie hälsade på hos mig! :D
-var ute, träffade Fredrik för första gången.
-ville också.
-det gjorde fortfarande ont.
-tvekade
-gav det en chans.
-va glad att jag valde rätt
-Träffade Fredrik hela tiden
-Pluggade
-hade spänningshuvudvärk
-My weakness is that I care too much.
-party, plugg, fredrik.
-amanda hälsade på

Oktober
-Fell in love.
-shoppade
-var ute på varda
-Erik och Kristin hälsade på i Västerås.
-Åkte hem på bröllop
-Fick ett datum (egentligen fick vi det senare)
-funderade på livets vägar
-Sofia och Ahli va på besök
-utvecklade bloggen i några dagar och hade besöksrekord. 229.
-Började träna
-Skrev dikter
-Hade sista kemiföreläsningen
-pluggade till tenta
-Gjorde kemi tenta
-Gjorde matte tenta
-missade min tandläkartid
-utgång

November
-fick roliga fotoidéer.
-Var hos tandläkaren
-åkte hem
-jobbade
-åkte till västerås
-åkte hem
-var på melissa horn
-jobbade
-åkte till västerås
-skulle på arbetsintervju .. var där.. men ingen som skulle intervjua mig var där :p
-KLARADE KEMI TENTAN
-Hade kallt i lägenheten
-Möblerade om.
-en till arbetsintervju. jag fick jobbet. jag ville inte ha det.
-var ute och gick mycket
-Ett konstaterande gjordes. Jag visste innan dig.
-Var hemma på julpynt

December
-Blev överraskad av mina klasskompisar! <3
-Blev lämnad ensam igen, med öppet hjärta.
-Fick reda på att dom höjt intagningskraven på flygingenjör.
-ångest över framtiden?
-Det värsta som kunde hända hände.
-lyssnade mycket på musik/läste mycket texter
-drömde mardrömmar
-fördrev tiden
-det började snöa.
-köpte nyårsklänning & utgångsklänning
-köpte lite saker till lägenheten
-färgade håret
-med ett leende på läpparna
-utgång för att fira sandra
-åkte hem,
-firade jul, utan julgran och julklappar
-umgicks med vänner
-köpte ny dator och ny mobil
-jobbade
-misslyckades med våren (?!)









Kommentarer

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0