framtiden?

god kväll. Jag funderar på att dumpa "framtiden" titeln som jag använder mig av varje gång.. därav frågetecknet.
börjar bli lite tråkigt men det är skönt att slippa hitta på ngt nytt katchigt varje gång man skriver, och nu ska jag ta tag i bloggandet igen!

så what's been up?
Igår när jag hade stängt av datorn och skulle krypa ner under täcket så kommer jag på att mobilen fan är kvar i jackan och jag har inte använt (stavn?) den sen jag kom hem!
så jag tassar upp och hämtar den och märker att... Skärmen är trasig, halva skärmen är svart och så är det som en "spricka" mitt i som är typ gul?
och jag börjar med att start om telefonen, nej inget bättre.
tar ut batteriet.. nej inget bättre.
kollar lite närmre, japp .. det är inte något tekniskt fel .. Mobilen är trasig! GRATTIS TILL MEJ!
jag kommer sedan fram till att det måste ha hänt när jag ramlade och trampade snett på väg till tåget igår. Ush, jag sprider trasighet runt mig.
så idag har jag gått runt med en trasig telefon, men vad som hände sen får ni veta snart ;)
måste ju ta allt i ordning.

dagen började .. eller skulle ha börjat 08.15 men jag vaknade ungefär halv åtta av Amandas sms, och jag kunde inte heller somna om eftersom jag började hosta på en gång!
så jag gick upp & duschade tio i åtta eftersom jag ändå inte skulle gå upp på riktigt förns 08.25..
Det är ritkgit skönt att duscha på morgonen faktiskt.

sen blev det lite bråttom eftersom jag råkade spendera för lång tid i duschen.. (man kan inte rå för, eller hur?)
Det är ju så varmt och mysigt! men jag hann göra min frukost och allting och helt plötsligt fanns det ändå 15 minuter till godo.. fast jag var sen precis nyligen.. så jag åt ett äpple (mamma har köpt hem svenska äpplen) och en apelsin.. jag var så hungrig.

sen bar det av mot ännu en skoldag, dock den sista denna vecka.
när jag kommer fram till skolan ser jag Hanna Helena och Emma, senare kommer även Ellen och jag träffar Amanda.
Vi hade Arbetsmiljö & säkerhet.. en ritkgit kul lektion och vi fick se på nån superdålig film men det var så dåligt så det blev kul. Det handlade om en Hamburgerrestaurang. så jag kunde iafl koppla till mkt :)
Men det va itne det jag skulle berätta om här utan om det faktum att vi var 9 personer i klassen i skolan i dag.. varav en avvek naturkunskapen.

efter A&S var det lunch, bajs kyckling pytt.. äckligt..
eftersom det var så soligt och mysigt så satt vi ute tills elevexpo / student 2009 började.. där fick vi reda på vilka stipendier man kunde söka typ, men alla stipendier var ju fasiken till expo!?

efter detta trevliga föredrag, (13.00 "springer vi ut" ur lännakatten)
så hade vi naturkunskap och vi labbade. LOJ påstod att han var kompis med Joe Labero.. haha :)
naturkunskap e kul, LOJ e kul, Labba e kul.
SYND FÖR ER SOM INTE KOM IDAG!! OMPROVSDAGEN NÄSTA, puckon :)

efter naturkunskapen slutade jag, och påväg hem fick jag ett sms.... MIN MOBIL VAR KLAAAR!
äntligen, 2,5 månad har den varit borta! även om jag itne kunde tyda exakt vad det stod (läs: So what's been up?) på smset så förstod jag i alla fall att mobilen var klar.
när jag kom till väsby centrum så var det ju såklart min "älskling" som jobbade.. men han kände itne igen mig först! :/
haha.
men jag fick i alla fall tillbaka mobilen, det var ju huvudsaken. och han nämnde att de hade kostat mer än 2000 att laga mobilen denna gång. Där får ni för det, NOKIA.              FU.
och nästa gång det händer ngt, bara att mobilen blir seg.. då blir det straight to reclamation!

när jag kom hem var det dags att sjukanmäla sig från jobbet imrogn.. Är ju ledig så jag tänkte jobba torsdag-fredag eftersom jag ska vara ledig i helgen.. men jag hostar så himla mkt så det skulle vara otrevligt att stå i kassan o springa ut för att hosta hela tiden. efter 40 minuters ringande får jag äntligen kontakt och kunde då sjukanmäla mig.
lite skönt är det också att vara ledig men jag måste ändå ha titnin hemma och mamma tvingar mig att fota honom o skicka in till SBMT.

nu ikväll var vi på hockey, jag mamma och pappa.
Har köpt säsongsbiljetter med förbokade platser så nu behöver man inte ens åka tidigt för att få en bra plats längre. :)
Men när vi kommer dit så är våra platser upptagna redan så vi måste chasa bort de som sitter där, jag hatar att känna mig elak. i första period pausen kommer det en tant och säger att hon också hade bokat just de platserna. men icke, det hade hon inte alls, mohaha.

Stefan gjorde måål! Good work bro'!
och bålsta vann med 5-0.. eller blev det 6-0 till slut?
äsh skit samma, allt som allt var det i alla fall en lyckad dag, förutom mina verkligen jobbiga hostattacker..

ojoj, nu har det blivit ett långt inlägg, jag ska inte plåga er mer, puss puss!
<3

Kommentarer
Postat av: adam

vem kom inte på naturkunskapen? vadå omprovsdagen?

2008-09-25 @ 10:50:27
URL: http://adamjun.blogg.se/

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0