god morgon

nu är det iofs knappt morgon fortfarande men ändå, God morgon!
jag orkade åter igen inte att starta datorn igår plus att pappa hade internet typ hela dagen och letade bil till stefan.
jag slutade halv elva och skulle åka hem..
när jag kommer till uppsala central station blev jag glad att upptåget skulle stå på spår 0 (dvs att det står inne, så man slipper frysa ihjäl) så jag gick dit i hopp om att få sätta mig och kolla på the hills i ipoden, men icke! inget tåg.. inget tåg alls inne på perrongen ens!
så jag fick vänta.. till slut kom det upp att tåget skulle avgå 11.20 istället för 11.13.. dock skulle det ha anlänt till uppsala 10.49! Så jag satt och frös.. och det snöregnade och det var bara allmänt tråkigt att sitta där och vänta.
Tillslut kommer i alla fall tåget in, efter 30 minuters väntan ute i kylan.
vi åkte precis 11.20 och jag trodde att de skulle skippa uppl. väsby eftersom de använder det som knep om tåget är mer än 10 minuter försenat..
så när vi kommer till arlanda och står still där oväntat länge blir jag orolig att när tåget börjar röra på sig igen så är det åt fel håll..
men icke.. Dom åkte till Väsby! Yey!
men precis när vi kommer fram så missar jag SL tåget mot märsta med typ 1 sekund. Skit.
Så där stog jag igen i kylan.. jag sprang och köpte en yoghurt på coop för att fördröja tiden till nästa tåg.. och när jag kommer tillbaka till stationen, gissa vad jag ser... Försenat tåg!
12 mintuer försenat, så jäkla surt!

Men jag kom i alla fall hem.. 30 minuter senare än jag skulle ha gjort om inte tågen varit så jävla dumma.
är det ngn annan som brukar ha problem med tåg?.. Som inte bor i Stockholm?!
Det är som att varje år det blir lite kallt eller lite snö så blir de så jävla förvånade och det är som att
"OJ! ÄR DET SNÖ I ÅR IGEN!?"

Aja nu ska jag inte tråka ut er mer med detta.. Mer som hände igår var att jag somnade när jag kom hem...
var på ungdomsgruppen-möte.. det var myspys :)
kollade på DH och försökte sova.. klockan 23 fick jag sms av emma att våran arbetsmiljö & säkerhet var inställd, Tack emma!
så nu har vi sovmorgon idag, börjar klockan 12.55 istället för 10.25, skönt.
Nu har jag precis varit ute och fotat dammen till projektarbetet! :)

Vad ska ni göra idag?
puss!

Kommentarer
Postat av: sara

okej :) tack så mycket !:) sköt om dig, kram

2008-11-19 @ 11:00:13
URL: http://sarassplace.blogg.se/
Postat av: MOA

hoppas du också får en jättebra dag! <3

2008-11-19 @ 11:26:17
URL: http://moaswalliing.blogg.se/
Postat av: Anonym

gör inget spec idag (: snö här <3

haft en bra dag?

puss&kram!

2008-11-19 @ 15:11:38
URL: http://tval.blogg.se/
Postat av: Erica

Okej, de ska jag göra. Tack så mycket :D Ha de bra!

2008-11-19 @ 15:56:36
URL: http://Ericalook.se
Postat av: sandra

sv: hahah xD

2008-11-19 @ 16:29:17
URL: http://hejhumor.blogg.se/
Postat av: Malin

Precis, men du ska väll inte stödja sånt, såg att du tänkt utbilda dig till lärare ;) hehe

2008-11-19 @ 21:50:59
URL: http://hoohoo.blogg.se/

Vad vill du ha sagt?
- Det är aldrig tillåtet att använda objekt från min blogg
- blogg-reklam avböjes, skriv en hälsning om du vill att jag ska besöka dig.
- reklam om andra sidor avböjes.
- jag gör bloggdesigner gratis!

RSS 2.0